Dagen efter ET

Igår gjorde vi ET. Jag var inte alls lika nervös som jag hade trott och det hela gick snabbt och smärtfritt. Jag har läst att en del får se embryona innan de planteras in men det fick inte jag. Jag tror det hade vart roligt att se. Jag har också läst om folk som får symptom redan dagen efter insättning men själv har jag inte märkt av något än. Jag antar att det är väldigt olika från person till person. När vi satt och väntade i sjukhuset så var det en som sa att hon hade väldigt ont i hela kroppen pga alla mediciner. Själv märker jag knappt av dem alls. Jag har bara ömma bröst av progesteron-gelen och så får jag väldigt ont efter progesteronsprutan. Den är det värsta med hela den här behandlingen. När jag tänker på att jag måste ta den varje dag fram till blodprovet så jublar jag inte direkt av lycka... Men funkar det så är det ändå helt klart värt det!
 
Jag har sett att en del skriver om ruvardagar. Jag har försökt läsa mig till vad som exakt menas och kommit fram till att det är dagarna efter att man gjort ET fram tills dess att man testar för att se om en graviditet startat. Stämmer det? Räknades igår, när jag satte in embryona, som rd0 eller rd1? Det är lite förvirrande. Vi bor ju inte i Sverige så sakerna heter inte likadant plus att informationen till patienterna inte verkar vara lika bred här.
 
Så nu är alltså två embryon inplanterade. Eftersom de var alla ägg som vi lyckades få befruktade så blev det inga över till frysen. Så jag hoppas verkligen att det går vägen nu så att vi slipper göra om alla steg igen. Jag försöker se positivt på situationen men ändå inte för mycket. Jag vet ju att procentuellt sätt så är det större chans att inte lyckas vid redan första försöket. Men jag vet också att en positiv inställning gör mycket! 
 
 
Allmänt | |
Upp